АДИСТИН ПАСПОРТУ

Идентификациясы

       1.Үкүева

       2. Бүшарипа

       3. Кожояровна

       4. Аял

       5. Туулган жылы:  20.09.1949.

       6. Туулган жери: Өзгөн району

       7. Улуту: Кыргыз

        8. Жарандыгы: Кыргыз Республикасы

Билими

1. Жогору Филолог. Окутуучу.

 Кыргыз мамлекеттик университетинин кыргыз филологиясы факультетин  1972-жылы бүтүргөн.

2. Кыргыз мамлекеттик университетте аспирантуранын   күндүзгү бөлүмүндө окуган. 

  1987-жылы бүтүргөн.

 Мамлекети: Кыргыз Республикасы

3. Докторантуранын түрү

 Мамлекети: Кыргыз Республикасы

Иштеген жери

1.Мамлекети: Кыргыз Республикасы

2Ош шары

3.Ош Мамлекеттик Университети

4.Кызмат орду: Башталгыч билим берүүгө чейинки педагогика жана психология кафедрасынын  профессору

 

ДК жөнүндө маалымат  (ЖАКтын кызматкерлери тарабынан толтурулат)

 

1.ДКнын шифиры _________________________________

 

2. ДКдагы кызматы______________________________________

 

3. Илимий адистиги (шифиры) боюнча аныктап карап чыгуу үчүн укуктуулугу_________

_____________________________________________________________________________

 

 4. Илимий эмгектеринин жыйындысы боюнча ____________________________________

 

Окумуштуулук даражасынын бар экендиги

1. Окумуштуулук даражасы (К) : Филология  илимдеринин кандидаты

Илимий тармагы:  Кыргыз адабияты

Адистиги шифры: 10.01.02

Даража берилген датасы: 1996-жылдын 25.01.

Окумуштуулук даражасы (Д): Педагогика илимдеринин доктору

Илимий тармагы: Окутуунун жана тарбиялоонун теориясы менен методикасы ( кыргыз адабияты)

Даража берилген датасы: 2014-жылдын  3-июль

Окумуштуулукнаамынын бар экендиги

1.Окумуштуулук наамы (доцент / уик): Доцент

Адистиги:Адабият таануу /доцент

Наам ыйгарылган датасы: 2005-жылдын .20.10.

 Окумуштуулук наамынын бар экендиги

1.Окумуштуулук наамы (доцент):

Адистиги:

Наамыйгарылгандатасы:

Академиялыкнаамынын бар экендиги

1.Наамы -                                                                               Академия

2.Наамы-                                                                                Академия

 

Илимийжыйынтыктары. Бардыгы

1. Илимийэмгектердин саны 200, аныничинде 130 илимий,

монографиялар 2, окуу-методикасы 38, ачылыштары, ойлоптабуулары.

Негизгилери: илимийадистигинин шифры 13.00.02

 

 

Илимий эмгектери

1. Кредиттик технологиянын негизинде окутууда студенттердин чыгармачылык ой жүгүртүүсүн жогорулатуунун психологиялык-педагогикалык негиздери.  ОшМУнун Жарчысы

2015. –№ 4.-178-182-бб. 7 бет 0,4 пл. Усарова Г.

2. Формирование творческой активности студентов в процессе обучения в вузе . педагогический опыт: теория, методика, практика. г. Чебоксары, 2016. – №3.(8) 132-136.б.

3.Путииформыобучениявыполнениюсамостоятельнойработыприобучениикыргызскойлитературе Interactive-plus.ru «Интеркатив плюс» Образованиеинаукавсовременныхусловиях. г. Чебоксары, 2016. – №1.том.№2 (8) 208-211-бб.

4. Характеристикиразделениехудожественныхочерковнаструктурно-типологическиетипы Интеркатив плюс» Образованиеинаукавсовременныхусловиях. г. Чебоксары, 2016. – №2.(7) 138-141.б.

5. Средстваразвитияпроблемытворческогомышления. Научныеисследования: от теориикпрактике.–Чебоксары. –2016. –№ 2 (8) –150-154-б.

6. Научныеисследования: от теориикпрактике.–Чебоксары. –2016. –№ 2 (8) –150-154-б.

7. Кыргызча-орусча-англисче-түркчө-корейче котормо сөздүк. Ош. –2015. 144б

8. Р. Ш. АбдулвалиевдинМачкаралык Хамза – Чыңгыздын таятасы адабий изилдөөлөрүн которуп басмадан чыгарган. –Б. –2016.-132б.

9. Кыргыз адабияты 10-класстар үчүн окуу-хрестоматия. (Министерствонун грифи менен) -Б-”Полиграфбумресурсы –2017.-316б

10. Токтогулдун философиялык ырлары. – КУУнун жарчысы. –Бишкек. –2015.. –20-25б

11. Улуу окумуштуунун котормолорундагы көөнөрбөс идеялар. КУУнун жарчысы. –Бишкек. –2015..-64-68б

12. Алыкулдун “Менин энем” поэмасындагы ыйман маселеси. КУУнун жарчысы. –Бишкек. –2015.-41-43б.

13. Устаздын көөнөрбөс мурасы жана анын түбөлүктүүлүгү. ОшМУнунжарчысы.-2015.      №4. -18-21б.

14. Кыргыз адабиятынын тарыхы сабагында студенттердин жазуу жана оозеки чыгармачылык активдүүлүгүн өнүктүрүү. Нарын. –2016. –№  (8).-229-232б.

15. Манасчылык өнөрдүн сыры . Ош. КУУ.НОТ.№3,4. 2017.-72-77б

16. Манас жана элдик педагогика . Ошмунун жарчысы.№2.2017

17. Анализ способыиспользования творческого мышления Theoretical&AppliedScience. Теоретическаяприкладнаянаука/03(59) 2018. -210-211стр.

18. Исследование проблем творческогомқшления. Актуальные проблемы современности: наука и обшество. РАНХиГС №1(18).2018. 81-84б

19. С.Эралиевдин “Кесиринсан” поэмасын интерактивдүү окутуу. ОшМУнун жарчысы.2020.Серия: педагогика, психология и филологические науки ( Часть 2. 276б

20. “Зар заман” этнопедагогиканынбулагы. ОшМУнун жарчысы.2020.Серия: педагогика, психология ифилологическиенауки ( Часть 2) 276б

21. Кыргыз адабияты 5-класс үчүн окуу хрестоматиясы. Б.:”Полиграфбумресурсы,2020. 136б.Борубекова Г.  менен авторлош.

22. Кыргыз адабияты. Мугалимдер үчүн методикалык колдонмо. Б.:”Полиграфбумресурсы,2020. 132б.Борубекова Г.  менен авторлош.

23. Кыргыз адабияты 6-класс үчүн окуу хрестоматиясы  Б.:”Полиграфбумресурсы,2020. 132б.Борубекова Г.  менен авторлош.

24. Кыргыз адабияты. Мугалимдер үчүн методикалык колдонмо. Б.:”Полиграфбумресурсы,2020. 52б.Борубекова Г.  менен авторлош.

25. Инженер-энергетик жана физика адистиктери үчүн тексттер жана сөздүктөр. Б.:”Полиграфбумресурсы,2020. 116б.А.Орозбаева менен авторлош.

26. Кыргыз поэзиясындагы лирикалык каармандын активдүү турмуштук позициясынын тарыхый өнүгүш маселелери. Монография. Б.:”Полиграфбумресурсы,2020.-176б.

27.Scientific and methodological prereguisites for development of artistic creativity in the learning process. ISJ Theoretical & Applied Science,06 (86), 790.Philadelphia, USA/201-205

28. The role of interactive methodsIn presentation of teachers competence in  Osh state University Kyrgyzstan. ISJ Theoretical & Applied Science,06 (86), 790.Philadelphia, USA/. 206-209.

29. Teaching of the Theme”Manas and Manas telling skills”by critical Thinking method strategies.Open Journal Modern Linguistics 2020/10/.675-684

30.Development of Students reading competence through the novel“The day lasts more than a hundred years” Open Journal Modern Linguistics 2020/10/.606-619

.Кошумча чектеш эмгектери: илимий адистигинин шифиры:

 

Резюме (ЖАКтын кызматкерлери тарабынан толтурулат)

Кеңештин курамына киргизилишине мүмкүн болгон адистиги (шифры)

 

1. Негизги______________________________     

 

2. Чектеш адистиги_____________________

 

3. Кошумча адистиги___________________

 

Толтурулган датасы____________________

 

ДКнын төрагасы_______________________________________________        

 

 

ЖАКтын бөлүмүнүн №        Жооптуу адам